Wydział Mechaniczno - Energetyczny PWr

Forum Studentów W-9

Forum Wydział Mechaniczno - Energetyczny PWr Strona Główna -> MiBM - sprawy ogólne -> Kandydat - help!
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Kandydat - help!
PostWysłany: Śro 21:57, 04 Lut 2009
przem_19

 
Dołączył: 04 Lut 2009
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lubań
Płeć: Mężczyzna





Witam.
W tym roku piszę maturę i zastanawiam się nad wydziałem. Zaciekawiła mnie specjalizacja "inżynieria lotnicza". Możecie powiedzieć coś więcej o tym kierunku?

- Na przykład jak później z pracą, czy jest zapotrzebowanie, a jak nie, to jaka jest alternatywa po skończeniu takich studiów?
- Dlaczego próg punktowy na MiBM jest tak niski? Od czego to zależy?
- Jak jest z kursami/licencjami pilota? Są jakieś dofinansowania, zajęcia, itp?
- Jakie są różnice między tym kierunkiem na studiach dziennych i zaocznych? Znaczące? Bede musiał utrzymać się sam i niestacjonarne są raczej moją jedyną opcją.

No i najważniejsze - czy jesteście zadowoleni i czy polecacie ten kierunek?

Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź Wink
Zobacz profil autora
Re: Kandydat - help!
PostWysłany: Czw 1:42, 05 Lut 2009
Administrator
Administrator

 
Dołączył: 06 Gru 2005
Posty: 467
Przeczytał: 0 tematów


Płeć: Kobieta





przem_19 napisał:
- Na przykład jak później z pracą, czy jest zapotrzebowanie, a jak nie, to jaka jest alternatywa po skończeniu takich studiów?

Gdzieś czytałam, że założenie było takie, że absolwenci inżynierii lotniczej mają być specjalistami w obsłudze samolotów czy coś, ale założenia a rzeczywistość to dwie różne sprawy. Ogólnie inżynieria lotnicza to jest specjalność, a kierunek to nadal mechanika i budowa maszyn, tak więc pracę można znaleźć jako konstruktor (praca przy kompie), z tym że w zasadzie to niewiele przydatnych programów poznajemy (pascal, matlab, catia/solid edge, ansys, cad). Niektórzy pracują bezpośrednio przy maszynach wyrabiając sobie uprawnienia mechaników, ale większość jednak jako konstruktorzy niekoniecznie części samolotów.
Zapotrzebowanie ciężko określić, po prostu jak jesteś dobry w te klocki i chcesz w tej branży pracować to coś znajdziesz.

Cytat:
- Dlaczego próg punktowy na MiBM jest tak niski? Od czego to zależy?

Im cięższe studia tym mniej chętnych Smile

Cytat:
- Jak jest z kursami/licencjami pilota? Są jakieś dofinansowania, zajęcia, itp?

Na politechnice działa Akademicki Klub Lotniczy, który niegdyś załatwił szkolenia teoretyczno-praktyczne w Aeroklubie Wrocławskim na szybowce za 500 zł, ale chyba już tego nie ma. Więcej info - [link widoczny dla zalogowanych] . Jeszcze był kiedyś u nas gość na pogadance o możliwości zrobienia kursu na ultralighty, ale sprawa przycichła. Ogólnie o lataniu na tych studiach nic się nie dowiesz, więc jeżeli interesuje Cię lotnictwo od strony hobbystycznej, a nie technicznej, to wybierz inny kierunek, bo się zawiedziesz jak prawie setki obecnych studentów.

Cytat:
- Jakie są różnice między tym kierunkiem na studiach dziennych i zaocznych? Znaczące? Bede musiał utrzymać się sam i niestacjonarne są raczej moją jedyną opcją.

Specjalność inżynieria lotnicza jest tylko na dziennych (3,5 roku inżynierskie).
Cytat:

No i najważniejsze - czy jesteście zadowoleni i czy polecacie ten kierunek?

Nie, nie.
Zobacz profil autora
Kandydat - help!
Forum Wydział Mechaniczno - Energetyczny PWr Strona Główna -> MiBM - sprawy ogólne
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin